úterý 24. března 2015

Poklady..

po tetě.Kuchařka z roku 1895.Je to rarita, když si v ní občas listuji, se pobavím.Rady začínajícím kuchařkám a hospodyním.

Tady je malá ukázka:
Při vaření má každá kuchařka především dbáti:čistoty,pořádku,spořivosti,důkladnosti,přesnosti,rozpočtu,vkusu a rozměření času.Hlavně nesmíme nikdy pustiti se zření zdravotnictví kuchyně, a dbáti o to,by se pokrmy upravenými uspokojila chuť! 
Čistota, čistota a zase čistota!Toto heslo by býti psáno nade dveřmi každé kuchyně.

A takto by se dalo pokračovat....Je to úsměvné a i k zamyšlení zároveň...
Přidávám pár fotek..





A ještě jeden skvost co mám doma , můj první lepený sešit s recepty..Když mi bylo cca 18let, takže už  něco zažil..Pamatuji si , že recepty jsem si lepila a stříhala z časopisu Moje rodina.





Tak a to je vše.Dnes jsem se ale krásně zasnila..Je to jako bych to lepila včera a přitom je to tak dávno .Jak ten čas letí...

Krásný večer...













18 komentářů:

  1. To je nostalgie, nádherné, a ty lepené recepty..... znám ten pocit. Jako by to bylo včera.... :-)
    Ale jsme stále mladé a krásné, že? :-)
    Hezký podvečer, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně že jsme mladé a krásné k tomu..o tom žádná.....Hezké ráno....

      Vymazat
  2. Veru, veru. Čas letí jak bláznivý. Tiež som niečo lepila do zošita. Herci to boli tuším :):):):) Ahoj. Dana

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou krásné poklady, hlavně ta kniha! Takové staré knížky zbožňuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JO, taky ji střežím jak divá...nepučím nikomu...

      Vymazat
  4. Mám takovou starou kuchařku po babičce a mých sešitů s nalepenými recepty hned několik :-)))
    Chválím krásné fotky z minulého příspěvky. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Super vzpomínky :-) jednou je sdědím, chichi :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, lepený sešit je parádní, taky mám kroužkovaný blok s vlepenými recepty a vím přesně kde který je.
    a stará kuchařka je super. mám taky jednu stařičkou z antikvariátu, ale není tam rok vydání. je ze spisů Rettigové a dalších. a jsou tam tužkou poznámky nějaké kuchařinky co ji vlastnila, psané tím krásným písmem jak psávaly naše babičky.
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
  7. Ilonko, ten sešit musíš opatrovat jako oko v hlavě!! Já jsem pár takových pokladů z dětství a ranného mládí vyhodila a teď toho lituji :( Hezký den, Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Taky že jo, už jsem ho chtěla při stěhování vyhodit,ale nakonec mi to svědomí nedovolilo...

    OdpovědětVymazat
  9. jej, to su krasne poklady :-) tiez mam doma par starych kniziek a su schovane v kniznicke...strazim si ich :-)

    OdpovědětVymazat
  10. To je podívaná. Krásné vzpomínky. L.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře..