čtvrtek 15. června 2017

Už je tu zas...

Levandule čas...❤
Na dvorku jsem měla tři keříky levandule a všechny mi přes zimu zmrzly...
A to byly staré cca tři roky...Nechápu to...
Každému krásně kvetou a rostou, jenom já mám mrzáky...
Tak jsem nakoupila nové sazeničky a uvidím...
Máte nějaké rady a tipy?Sem s nima...
Hezký čtvrtek...
Už se nám to víkendí...❤





 

12 komentářů:

  1. ... já jen vidím v květináči pěknou levanduli, no a právě vím, že tyhle šlechtěné levandule vůbec nevydrží, já má 30-ti leté levandule vedle sebe asi 40 ks, ale jsou to úplně obyčejné s jednoduchým květem, které mi dala řádová sestřička- bylinkářka před 30-ti letu jednu rostlinku a dělají mi radost pořád, jak odkvetou tak je celkem dost sestřihám a oni zase do zimy pěkně zmohutní, nikdy nevymrzly akorát kupa sněhu je někdy zlomila, jsou to dřevnaté keříky, ale nádhera,radost, vůně, včelky taková malá Provence... paní Ilonko berte to, že to je jen moje zkušenost.... uvidíte dočkáte se, (já si množím i hortenzie a jak je mám pak nádherné a přitom si teď koupíte na trhu nádhery ale vyšlechtěné co moc nevydrží, no právě o to mám větší radost, že to je moje vypiplané dílko, ikdyž na ně čekám někdy několik let ... hold trpělivost... hezký večer :-) Ivka

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně to jsem chtěla napsat, je to druhem--- pokud vymrzla ta, která je v květináči, tak je to jasné. Bohužel nevím úplně přesně ale koupit snad levanduli lékařskou.. mám z obyč zahradnictví, ne z hobby marketu. a nevymrzá, ani 860 m.nm.. a tam je zima krutá, naopak opravdu jde namnožit.. držím palce. lenka

    OdpovědětVymazat
  3. U nas si jeste par dni pockame. Mam je uz roky a letos se mi prvne stalo, ze cast uschla/umrzla? Take nevim proc, kdyz zbytku se dari dobre, mam je uz take mozna 6 let. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko i mně polovina levandulek vymrzla.. Smutno je mi z toho, ale zasazené mám již nové.. Tak snad bude příští rok veseleji... Krásný den.Z❤

    OdpovědětVymazat
  5. Přikláním se k názoru, že je to možná druhem levandule.Mám taky tu s jednoduchým květem (už dlouho)a zatím mi stále dělá radost. Získala jsem ji od známé z jejich hodně rozrostlých keříků. Letos jsem si koupila jen tak jednu na tržnici, tak uvidím, jak si tato rostlinka povede.
    Přeji ať se daří!
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Bohužel levandule korunkatá neboli francouzská nevydrží zimu , souhlasím s předchozími komentáři . nejlepší je obyčejná lékařská , ta ti bude dělat radost léta .... Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. Levanduli nikdy do květináče, vždy do země. Koupila jsem je kdysi, je tomu 8-10 let, 2 ubohé rostlinky v květináči po 18 Kč výprodeji. Dneska mám 2 keře málem k 1 metru. Jak kvetou, tak odstříhněte stonky s květem, a nasadí druhou várku květů, i když už jich není tak moc. Udělat totéž. Před zimou hodně zalívat, ať v zimě nevymrzne. Případně přisypat nějaký pokryv ke kořenům. Staré hodně zdřevěnělé stonky můžete vystříhat nebo vyříznout až když se objeví u kořínků nový zelený levandulový odrost. A nějaké nové odrůdy raději nekupovat. Dokonce jsem viděla, že fialovou salvii (letnička), kterou nabízeli jako levanduli. Nejsem odborník, ale málem jsem se vyvrátila. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, tato mi také zmrzla. A mám kolem domu několik keřů a sama si množím - touto dobou odlomit tzv. i s patkou větvičku a zapíchnu k některé letničce do květináče nebo truhlíku-na 95% zakoření. Tak jsem tímto způsobem obdarovala všechny mé kamarádky. A po odkvětu ostříhám. Některým nechám pár květů, aby se vysemenily.....touto dobou začínají všechny nakvétat-a je to nádhera-ta vůně.......pak je většinou dávám nějaké neziskovce, která levandulé plní polštíře a pod., sama bych takové množství neupotřebila. Nechám si jen co spotřebujeme v rodině a zbytek daruji. A v zimě pokud je to možné a je dost sněhu-a u nás bývá, všechny keříky zaházím kopicí sněhu, aby měly vláhu a nepromrzaly. Přeji prima pěstování. Z Jizerek krásný den přeje Olina

    OdpovědětVymazat
  9. Ilonka, majú radi piesčitejšiu zeminu, alebo hlinu zmiešanú so štrkopieskom:.)
    My máme íľovitú a sú jediné s mätou, ktoré mi tu rastú ako divé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v zemi, v kvetináči mi živoria, aj keď ich na zimu obalím:-)

      Vymazat
  10. Ilonko, já zkoušela levanduli na zahradě v zemi dvakrát a nikdy mi nevydržela ani rok a ani neodešla mrazem. Už ji nezkouším, i když se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  11. Levandule můžu vždy a všude a téměř ve všem. Miluji její vůni :) Ale pěstovat v nádobách jsem zatím nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře..