středa 11. září 2019

Jablíčkový...

Koláč, který u mě vítězí na plné čáře...
Pekávala ho moje stařenka,samozřejmě ,že byl od ní mnohem chutnější,lepší a tak vůbec...
Na blogu už asi jeden recept mám,ale nevadí..
Zde je : 400g hl.mouky
1 Hera
1 prášek do pečiva
5 lžic cukru moučka
8 lžic mléka
2 menší vejce
 Zpracujeme těsto,necháme v lednici cca 1h odležet.
Mezitím si připravíme jablíčka.
Oloupeme 1kg jablek
1vanilkový cukr
10lžic cukru 
2 vanilkové pudingy
Jablíčka rozvaříte s cukrem na hustou kaši,trochu jsem podlila vodou,aby se mi nepřipálila,zahustila pudingem rozmíchaným v trošce vody.Směs jsem nechala zcela vychladnout..

Těsto z lednice si rozdělíte na 2stejné kusy,jeden rozválíte,dáte na plech s peč.papírem,na to vychladlou směs a přikryjete druhým těstem.Potřete vajíčkem,na několika místech propícháte vidličkou,aby pára utíkala ven.Pečete dozlatova.
Koláč se dá jíst hned,ale podle mého je lepší až druhý den...








12 komentářů:

  1. Také ho peču a moc nám chutná.Já ale jenom nastrouhám nebo nakrájím jablíčka smíchám s pudinkovým práškem a cukrem a rozetřu přímo na těsto ,už nevařím .Je to rychlejší,nemusím čekat na vychladnutí a výsledek je stejný.Zdravím a přeji pěkný den Marie

    OdpovědětVymazat
  2. určitě vyzkouším..vypadá to lákavě Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle koláč pekla moje mamka a já ho vždy milovala. Jen nepovařovala jablka, ale dala jenom strouhaná. A náš nejmladší ho má také moc rád. Až budou jablíčka, zase na něj dojde.
    Ilonko měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá dobrota , chutná mi když pěkně provlhne- pěkně u vás mizel z pekáče, že?Hezké dny přeji Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Taky je to náš oblíbený koláč, kterému říkáme - jabka,placka,jabka :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tenhle koláč miluju. Mamka "těsto-jabko-těsto", jak jsme mu se ségrou říkávaly, pekla často, když jsem byla malá. Z pekáče mizel rychlostí blesku! Také ale jablíčka jen strouháme, nebo jsme dávaly strouhaná zavařená.

    OdpovědětVymazat
  7. Slyším tady samou chválu, neznám, takže ukládám a určitě vyzkouším...
    Sladké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  8. Ilonka, this is my favorite apple cake, made it yesterday.
    Happy September and a big big hug
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem nevěděla co upeču na víkend..a už vim 😊.
    Moc děkuji za inspiraci a krásné dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
  10. Jablíčka padají takovou rychlostí , že nestíhám zpracovávat … takže recept určitě vyzkouším ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  11. Ilonko,
    také ho na podzim peču a máme ho moc rádi :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře..